بورسی

گفتنی های یک اهل بازار سرمایه

بورسی

گفتنی های یک اهل بازار سرمایه

دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۰۹ ق.ظ

مروری کلی بر وضعیت بازار

افت و خیزهای زیاد پس از از آخرین گزارش ارائه شده در تاریخ 23 تیرماه 94 شاخص با کاهشی در حدود سه هزار واحد تا تاریخ 6 شهریور همان سال حکایت از شروع نواساناتی داشت که اوج فراز و فرود آن از روز 31 مرداد  با کاهش رقم 1254 واحد شروع و در تاریخ 30 شهریور کاهش دوباره  3907 واحدی همراه بود که در تاریخ 25 مهر با 1471 واحد که همزمانی با بحثهای نتایج مذاکرات و توافق قرین شد لذا با تردیدی که با کاهش  1071 واحدی شاخص در 14 دی ماه  نمود داشت نشان از عدم برخورد هیجانی بازار با تاثیر مسایل سیاسی روز در مبادلات بود. بر این اساس پس از اطمینان نسبی از موضوع برجام و امیدهای بهبود در اوضاع سیاسی و رفع تحریمها با افزایش قابل توجه  16471 واحدی نسبت رقم قبلی،  شاخص بورس جهشی بی سابقه را ثبت نمود و پس از آن نیز 2037 واحد افزایش تا تاریخ 24 اسفند در کل پایان خوشی را برای روند شاخص در سال 94 ترسیم نمود.

سال جدید نیز با چشم انداز مثبی که از نیمه دوم سال قبل آغاز شده بود از اغازین روزهای فعالیت بازار تا 24 فرودین  1300 واحد افزایش را نسبت به رقم قبلی در پی داشت . حال با سپری نمودن یک دوره نسبتاً هیجانی در وضعیت شاخص مطرح شدن برخی بیم و امیدها و موضوعات و بحثهای پیرامونی و غیرسیستماتیک  دوباره شاخص در روند نزولی سیر را آغاز نموده است. به طوری که تا روز یکشنبه 29 فرودین با میزان 4020 واحدی کاهش این امر آشکار شد و تا روز قبل  ثبت رقم 75863 واحدی شاخص که  به رقم کاهش قبلی به میزان 1653 اضافه نمود حاکی از تداوم روند کاهشی در طی این روزها دارد.

نموادر شاخص از تاریخ  94/04/22 تا 95/0226


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۷
یک بورسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی